To Rome with Love este noua comedie a lui Woody Allen, care ne încântă cu un scenariu clasic regizorului, o pleiadă de vedete şi un joc actoricesc pe măsură.
La 75 de ani, regizorul se menţine tânăr, realizând din 1977 (cu Annie Hall) câte un film în fiecare an. Îşi începe însă carieră mult mai devreme, în anii ’50.
O filmografie grozavă: Annie Hall, Manhattan, The purple rose of Cairo, Crimes and Misdemeanors, Everyone says I Love you, Sweet and Lowdown, Small time crooks, The curse of the Jade Scorpio, Hollywood Ending, iar mai recent: Match Point, Cassandra’s dream, Vicky Cristina Barcelona, You will meet a tall dark stranger, Midnight în Paris.
Ultimele trei fac parte dintr-o aventură a regizorului care se plimbă prin capitale europene şi descoperă poveşti de viaţă picante. Următorul va avea acţiunea în celebrul Manhattan, loc mult iubit de către Woody Allen.
Actor, scenarist şi regizor, a câştigat 4 Oscaruri şi o mulţime de alte premii internaţionale, fiindu-i recunoscut talentul pentru arta scenaristicii.
Trade mark: joacă adesea în filmele sale ca personaje neurotice, are preferinţe pentru Mia Farrow, Diane Keaton, Scarlet Johansson, Judy Davis şi mai nou Penelope Cruz, are mulţi actori renumiţi în fiecare film, care sunt plătiţi aprope egal şi este genial!
To Rome with Love ne încântă cu farmecul italian privit din mai multe puncte de vedere, pentru că sunt intercalate 3 poveşti, mai multe cupluri, italieni şi americani, care locuiesc sau vizitează Roma.
Îi putem urmări pe Woody Allen, Judy Davis, Penelope Cruz, Alec Baldwin, marele Roberto Benigni, Carol Alt alături de Jesse Eisenberg, Ellen Page şi mai mulţi italieni, Ornella Mutti, pentru ca până la urmă este vorba de Italia şi regizorul ştie cum să vorbească despre cinematografia italiană, aducându-i un omagiu prin apariţiile unor actori foarte cunoscuţi de-a lungul timpului.
Un arhitect renumit care îşi retrăieşte iubirea din facultate, un italian din clasa mijlocie ce devine vedetă peste noapte, un cuplu din provincie, alt cuplu realizat prin alianţa culturilor americane şi italiene, prinzându-l la mijloc pe Woody, care le ghidează cu măiestrie pe toate.
Filmul începe cu o melodie renumită italiană şi se concentrează să ne prezinte câteva obiective turistice din Roma, păstrând atmosfera tipică oraşului, fără a cădea în clişee rău văzute sau exagerări.
Marca lui se simte în special în creionarea personajelor complicate, pline de haz, realizarea unor situaţii puţin absurde (cântăreţul de operă, de profesie vânzător la pompe funebre ce apare pe scenă la duş, vedeta decăzută peste noapte care devine isterică pe stradă, etc.), naratorul atotștiutor.
Woody Allen ne propune în acest film câteva idei despre viaţă la care merită să te gândeşti, ce face celebritatea din tine şi unul dintre personaje consideră că este mai bine să fii un star, dar poate nu mereu, căsătoria privită foarte liber, dar în acelaşi timp cu o rezolvare pozitivă.
Scriitorul şi regizorul se minunează de fiecare caracter şi clasă socială în parte, divagând uneori pentru deliciul spectatorului spre politică, realism şi explicaţii care nu sunt necesare dar întregesc tabloul comediei.
Mai puţin romantic decât Midnight în Paris, dar plin de vervă şi umor, filmul subliniază caracterul italian în ipostazele lui cunoscute internaţional.
“If something is too good to be true, you can bet it’s not.” (John- Alec Baldwin)