The Raven aka Corbul este un thriller mult așteptat, unde echipa întreagă s-a implicat foarte mult, dar nu reușește să convingă spectatorul mai mult decât cu o imagine impecabilă și un joc actoricesc acceptabil.
Povestea adusă pe ecrane de regizorul James McTeigue, face cunoscut spectatorilor un personaj al literaturii americane, Edgar Allan Poe, care prin scrierile macabre reușește să devină sursa de inspirație pentru un criminal.
Nimeni nu este mai potrivit decât autorul însuși să ajute la investigația poliției pentru a-l prinde pe asasin, mai ales ca ultima persoană răpită este chiar iubita lui.
John Cusack este sobru și puțin indiferent în mimică, dar tare în clonț. Vorbele par că nu-i aparțin din păcate.
Cel care reușește să impresioneze prin jocul actoricesc este polițistul interpretat de Luke Evans (Immortals), pe care sunt sigură că îl așteaptă o carieră frumoasă, pentru că deși a început cu simple filme de acțiune, este un actor bun (momentan filmează The Hobbit).
Cei care au făcut o treaba bună sunt Directorul de imagine Danny Ruhlmann și editorul Niven Howie, care alături de compozitorul Lucas Vidal își dau concursul să ducă la bun sfârșit o narațiune filmică previzibilă, cu prea mult sânge gratuit și cu un schematism scenaristic, din care nu aflam cine era și cum era renumitul scriitor!
Cu scenariști care au experiență în seriale TV și un regizor cu prea puține filme la activ, producătorii și-au asumat un risc pe care probabil l-au și plătit după încasările foarte slabe.
Vă recomand să-i citiți mai bine scrierile, printre care poemul Corbul și prima poveste cu detectivi scrisă vreodată, The Murders in the Rue Morgue, cu detectivul Dupin, care va deveni sursa de inspirație pentru scriitori care i-au inventat pe cei mai celebri detectivi din lume, Sherlock Holmes și Hercule Poirot.
Vă cinstesc